Top Guidelines Of بیماری زونا چگونه ایجاد می شود

Wiki Article

افراد نمی‌توانند به زونا مبتلا شوند مگر اینکه قبلاً آبله مرغان گرفته باشند. هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان‌هایی برای مدیریت علائم مربوط به آن وجود دارند.

در روان‌گسیختگی پارانویا به نظر می‌رسد که شخص بیشتر گرفتار حالت‌های بد رفتاری یا اندیشه‌های بد مانند دشواری در اندیشیدن، تمرکز، یا توجه می‌باشد.

تمام ویروس‌های هرپس می‌توانند در سیستم عصبی پنهان شده و به طور نامحدود در حالت پنهان باقی بمانند. ​تحت شرایط مناسب، ویروس هرپس زوستر می‌تواند همانند بیدار شدن از خواب زمستانی،‌دوباره فعال شود و به سمت فیبرهای عصبی حرکت کند تا عفونتی جدید را ایجاد کند.

پارانویا گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از گونه‌های آن را می‌توان برشمرد.

۱۲:۰۰ ۱۲ توصیه‌ی کاربردی برای جلوگیری از یبوست در سفر ۱۵ اسفند

لکه‌های قرمز، خارش و حباب‌های پر از مایع رشد می‌کنند و این کار را به مدت سه تا پنج روز ادامه می‌دهند. ​

محل بثورات زونا می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه این عارضه ممکن بیماری زونا از چیه است تقریباً در هر نقطه از بدن ظاهر شود، اما بیشتر آنها روی نیم تنه بالای بدن و صورت (از جمله چشم، گوش، دهان و کمر) اثر می‌گذارند. این بثورات مشخصه به صورت نوار مانندی هستند که فقط در یک طرف بدن (راست یا چپ) تأثیر می‌گذارند و معمولاً از خط میانی کمر عبور نمی‌کنند.

If paranoid feelings are generating you nervous or In case you have minor signs and symptoms of melancholy, medicines may make them Considerably even worse. In lots of people, they are able to bring about a psychiatric problem with genuine medical paranoia as a symptom.

به‌علاوه، متخصصان این واکسن را برای کسانی که آبله مرغان یا زونا نداشته‌اند توصیه می‌کنند.

آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از عوارض احتمالی که گاهی با زونا روبرو می‌شوند، کمک کنند.

پست هرپتیک نورالژیا (درد زونا تا مدت‌ها پس از برطرف شدن تاول‌ها ادامه می‌یابد)

خانه سبک زندگی سلامت سلامت جسم بیماری زونا چیست؛ علائم، عوارض، روش‌های درمان و پیشگیری

انجام فعالیت‌های آرامش‌بخشی د که استرس را کاهش می‌دهند و ذهن فرد را از درد دور می‌کند، مانند تماشای تلویزیون، خواندن کتاب، معاشرت با دیگران، گوش دادن به موسیقی، یا مشغول شدن به سرگرمی‌ها

پیش از این محققان بر این باور بودند که احتمالاً یک پیوند ژنتیکی بین اسکیزوفرنی، اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و پارانویائید وجود دارد، اما مطالعات بیشتر نشان داد این ارتباط آنقدر قوی نیست.

Report this wiki page